bnr_home

Klasy 1, 2 i 3 (Lower Primary)

Wszyscy nauczyciele bior─ů udzia┼é w kr├│tkim zebraniu o godz. 8.15, na kt├│rym przedstawiane s─ů najistotniejsze informacje, dotycz─ůce danego dnia oraz dyskutowane najwa┼╝niejsze sprawy organizacyjne.

 

Uczniowie mog─ů by─ç przyprowadzani do klas od godz. 8.25.

 

W klasach 1, 2 i 3 zaj─Öcia rozpoczynaj─ů si─Ö o 8.35 od sprawdzenia obecno┼Ťci.

 

W poniedzia┼éki rano wyznaczamy i zapisujemy cele edukacyjne do osi─ůgni─Öcia w danym tygodniu. Ka┼╝dy z uczni├│w prowadzi specjalny dziennik, w kt├│rym najpierw okre┼Ťlone zostaj─ů cele na dane p├│┼érocze, a nast─Öpnie s─ů one rozpisywane na poszczeg├│lne tygodnie nauki. Pod koniec tygodnia, w pi─ůtki po po┼éudniu, omawiamy wykonan─ů prac─Ö i sprawdzamy, kt├│re z wyznaczonych cel├│w zosta┼éy osi─ůgni─Öte oraz kt├│re wymagaj─ů dalszych wysi┼ék├│w i na co powinny by─ç one skierowane.

 

Jest to praktyka powszechnie stosowana w szko┼éach w Szkocji i uwa┼╝ana za podej┼Ťcie daj─ůce uczniom poczucie odpowiedzialno┼Ťci i sprawowania kontroli nad procesem uczenia si─Ö. Metoda ta umo┼╝liwia jednocze┼Ťnie wsp├│ln─ů prac─Ö dzieci na rzecz ca┼éej klasy i pozwala zbudowa─ç wi─Özi sprzyjaj─ůce pracy zespo┼éowej, dzia┼éaniom o charakterze spo┼éecznym oraz aktywno┼Ťci na rzecz dobra og├│┼éu i dobra w┼éasnego. Dzi─Öki takiemu podej┼Ťciu uczniowie mog─ů na bie┼╝─ůco ┼Ťledzi─ç swoje post─Öpy i czerpa─ç dum─Ö z w┼éasnych umiej─Ötno┼Ťci oraz samodzielnego zarz─ůdzania procesem nauki. Pomaga ono r├│wnie┼╝ jasno wyznacza─ç obszary odpowiedzialno┼Ťci.

 

Zaj─Öcia w kr─Ögu (ÔÇ×Circle TimeÔÇŁ) maj─ů w przypadku klas 1-3 nieco odmienny charakter ni┼╝ w Nursery i Reception. Jest to lekcja, podczas kt├│rej dzieci zaczynaj─ů rozumie─ç, co oznacza bycie cz─Ö┼Ťci─ů wsp├│lnoty i zg┼é─Öbiaj─ů poj─Öcia ÔÇ×dobraÔÇŁ i ÔÇ×z┼éaÔÇŁ. Przekazywane w jej ramach tre┼Ťci nie s─ů wiedz─ů naukow─ů, przygotowuj─ů one raczej do ┼╝ycia w spo┼éecze┼ästwie. Jest to tak┼╝e czas na poruszanie wszelkich problem├│w i rozwi─ůzywanie trudno┼Ťci, maj─ůcych miejsce w ci─ůgu tygodnia oraz okazja do rozwijania metapoznania.

 

Raz w tygodniu odbywa si─Ö Assembly ÔÇô wsp├│lne zgromadzenie klas 1-3, prowadzone przez nauczyciela, Dyrektora lub zaproszonych go┼Ťci. S─ů podczas niego dyskutowane kwestie dotycz─ůce ca┼éej szko┼éy, przedstawiane s─ů zasady post─Öpowania i cenne wskaz├│wki. Omawiane sprawy mog─ů mie─ç charakter etyczny, edukacyjny, szkolny, spo┼éeczny lub dotyczy─ç okre┼Ťlonego wydarzenia, na przyk┼éad, Dnia Ksi─ů┼╝ki, itp. Assembly to tak┼╝e czas, w kt├│rym doceniany jest wysi┼éek i szczeg├│lne osi─ůgni─Öcia uczni├│w, za kt├│re przyznawane s─ů specjalne dyplomy.

 

Dla uczni├│w z kraj├│w innych ni┼╝ Polska wszystkie lekcje w ci─ůgu dnia odbywaj─ů si─Ö w j─Özyku angielskim. Dla uczni├│w z polskim obywatelstwem, kt├│rzy s─ů zobowi─ůzani do realizacji programu nauczania okre┼Ťlonego przez Polskie Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN), zaj─Öcia s─ů prowadzone w j─Özyku angielskim za wyj─ůtkiem lekcji j─Özyka polskiego. Pozosta┼ée wymagania MEN s─ů realizowane w spos├│b dwuj─Özyczny, dzi─Öki wsp├│┼épracy pomi─Ödzy dwuj─Özycznymi nauczycielami (lub zespo┼éami nauczycieli) i nauczycielami poszczeg├│lnych przedmiot├│w oraz t┼éumaczeniu podstawowej terminologii na j─Özyk polski. Dzi─Öki zespo┼éowej pracy nauczycieli mo┼╝emy w du┼╝ym stopniu indywidualizowa─ç proces edukacji ka┼╝dego dziecka.

 

Na lekcjach z takich przedmiot├│w jak matematyka, j─Özyk angielski, czy muzyka, wykorzystujemy bezpo┼Ťrednie instrukcje, kt├│re s─ů uzupe┼éniane nauczaniem opartym o pytania w ramach zaj─Ö─ç IPC, co zapewnia wszechstronny i zr├│wnowa┼╝ony proces kszta┼écenia na wysokim poziomie, kt├│ry jest jednocze┼Ťnie ciekawy i satysfakcjonuj─ůcy.

 

Wychowanie fizyczne obejmuje kombinacj─Ö specjalnie opracowanych ─çwicze┼ä s┼éu┼╝─ůcych rozwijaniu kontroli nad w┼éasnym cia┼éem oraz sport├│w zespo┼éowych. W czasie przeznaczonym na zabaw─Ö mog─ů by─ç r├│wnie┼╝ organizowane zaj─Öcia o charakterze sportowym.

 

Dania obiadowe mo┼╝na zamawia─ç poprzez firm─Ö cateringow─ů (za dodatkow─ů op┼éat─ů) lub przynosi─ç posi┼éki z domu.

 

Tygodniowa liczba lekcji z danego przedmiotu przedstawia si─Ö nast─Öpuj─ůco:

 

J─Özyk angielski ÔÇô 6 (bezpo┼Ťrednie instrukcje)

Matematyka ÔÇô 5 (bezpo┼Ťrednie instrukcje)

Nauka czytania ÔÇô 1 (tzw. czytanie kierowane, zaj─Öcia dodatkowe w stosunku do czytania realizowanego w ramach lekcji j─Özyka angielskiego)

Wychowanie fizyczne ÔÇô 3 + P┼éywanie ÔÇô dodatkowe 2 lekcje

Muzyka ÔÇô 2

Technologia informacyjna (ICT) ÔÇô 2

IPC* – 9 (Przyroda, Historia, Geografia, Plastyka, Zaj─Öcia Praktyczno-Techniczne i inne obszary zintegrowane w jednym programie nauczania)

Zaj─Öcia w kr─Ögu (Circle Time)/metapoznanie ÔÇô 1

Assembly ÔÇô 1

 

*IPC obejmuje utrwalanie i poszerzanie umiej─Ötno┼Ťci j─Özykowych i kompetencji matematycznych, a tak┼╝e zaj─Öcia plastyczne i wiedz─Ö historyczn─ů, geograficzn─ů oraz przyrodnicz─ů zespolone w jeden program.

 

Innymi s┼éowy, nasze strategie nauczania j─Özyka i rozwijania kompetencji matematycznych s─ů realizowane w du┼╝ej mierze w oparciu o bezpo┼Ťrednie instrukcje, a nast─Öpnie umiej─Ötno┼Ťci te s─ů utrwalane i potwierdzane z wykorzystanie metod opartych o stawianie pyta┼ä podczas zaj─Ö─ç IPC. Dzi─Öki temu utrzymana zostaje r├│wnowaga pomi─Ödzy nauczaniem ustrukturyzowanym i zdobywaniem wiedzy poprzez odkrywanie ┼Ťwiata ÔÇô metodami, kt├│re na tym etapie w r├│wnym stopniu zapewniaj─ů, ┼╝e dzieci ucz─ů si─Ö w spos├│b prawid┼éowy i czyni─ů faktyczne post─Öpy, a tak┼╝e sprawiaj─ů, ┼╝e szko┼éa jest wspania┼é─ů przygod─ů.

 

Zaj─Öcia muzyczne tak┼╝e obfituj─ů w bezpo┼Ťrednie instrukcje w odniesieniu do konkretnych umiej─Ötno┼Ťci muzycznych. Nasze lekcje muzyki odr├│┼╝niaj─ů si─Ö od zaj─Ö─ç polegaj─ůcych na zabawach muzycznych, kt├│re s─ů oferowane w wielu szko┼éach. To lekcje w prawdziwym znaczeniu tego s┼éowa, podczas kt├│rych uczniowie zdobywaj─ů uniwersalne umiej─Ötno┼Ťci z zakresu aktywnego s┼éuchania, przewidywania, solfe┼╝u rytmicznego i tonicznego (wed┼éug Kodaly’ego), audiacji, technik emisji g┼éosu (dzieci w tym wieku mog─ů i powinny si─Ö uczy─ç ┼Ťpiewa─ç – ka┼╝de dziecko ma talent muzyczny). Dzieci czerpi─ů wielk─ů rado┼Ť─ç, kiedy potrafi─ů pi─Öknie ┼Ťpiewa─ç z pe┼én─ů tego ┼Ťwiadomo┼Ťci─ů. Podczas zaj─Ö─ç z wielu przedmiot├│w (w tym tak┼╝e IPC) ┼Ťpiewamy r├│┼╝ne piosenki.

 

Zaj─Öcia w kr─Ögu (Circle Time) ucz─ů metapoznania. Poczynaj─ůc od Reception, uczymy dzieci w jaki spos├│b nale┼╝y si─Ö uczy─ç. Metapoznanie jest u┼Ťwiadamianiem sobie procesu uczenia si─Ö i nie tylko zwi─Öksza jego skuteczno┼Ť─ç, ale tak┼╝e motywuje i pomaga dzieciom w osi─ůganiu cel├│w, podejmowaniu kolejnych pr├│b i pokonywaniu trudno┼Ťci, kiedy na nie napotykaj─ů.

sitemap   |   Tworzenie stron internetowych - hauerpower studio Krak├│w.